Bestilling
Når du handler hos LDData skal du afgive en række oplysninger navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige fordi vi selvfølgelig skal vide hvor vi skal sende varerne til men også for at vi kan kontakte dig hvis der er problemer med din ordre i form af udsolgte varer eller lignende.
Har du spørgsmål til brugen af webshoppen eller varerne er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail eller telefon
Betaling
Når du bestiller varer hos LDData kan du vælge at betale din ordre på en af følgende måder:
Bankoverførsel
Hvis du vælger betaling via bankoverførsel afsendes dine vare når vi modtager betalingen. Hvis ikke betalingen er modtaget senest 5 bankdage efter bestilling annulleres ordren. Kontooplysninger til brug ved betalingen vil fremgå af din ordrebekræftelse.
Mobilepay
Hvis du vælger betaling via Mobilepay afsendes dine vare når vi modtager betalingen. Hvis ikke betalingen er modtaget senest 5 bankdage efter bestilling annulleres ordren. Kontooplysninger til brug ved betalingen vil fremgå af din ordrebekræftelse.
Betalingskort
Hvis du betaler med betalingskort trækkes pengene på din konto når varerne afsendes. Selve betalingen foregår, for at sikre dine data, via en sikker forbindelse til NETS (tidligere PBS)
Hos LDData kan du betale med følgende betalingskortkort: Dankort og eDankort
Levering & Returret
Levering
Alle forsendelser fra LDData foregår pt. med Post Danmark eller GLS medmindre andet aftales på forhånd.
Efter endt bestilling på vores hjemmeside vil du modtage en bestillingsbekræftelse som “bevis” på at din ordre er registreret af vores ordresystem. Vi vil straks, når vi har behandlet din bestilling, sende dig en meddelelse om hvorvidt vi kan imødekomme din bestilling.
På afsendelsesdagen vil du pr. e-mail modtage en besked om at din ordre er blevet afsendt. Husk, at du altid kan se status på din ordre via den brugerkonto du har oprettet hos LDData.dk.
Pakken/brevet vil så dukke op på leveringsadressen i løbet af 1-2 hverdage – eller blive afleveret på nærmeste posthus/pakkeshop hvis ingen er hjemme.
Når din bestilling er afsendt vil du kunne følge den via Track ‘n Trace. Track ‘n trace tilbydes dog kun, når vægten på bestillingen overstiger 1 kg.
Prisen for levering afhænger af gældende dagspris og bliver automatisk beregnet på hjemmesiden.
Levering i lokalområdet kan arrangeres for 49,- inkl. moms pr pakke.
Alle lagerangivelser på vores hjemmeside er varer ab leverandør. Vi har således sjældent varene på vores lager.
Fortrydelsesret
Bestillinger hos LDData er omfattet reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder at du som kunde har 14 dages fuld returret. Hvis du ønsker at gøre brug af din returret skal dette meddeles os hurtigst muligt efter modtagelsen.
Jævnfør lovgivningen har du som forbruger krav på at kunne besigtige og afprøve varen i samme omfang som i en fysisk forretning. Du har dog, i henhold til den nye lovgivning, som forbruger ret til også at returnere en varer der har været brugt ud over dette, dog skal du i et sådan tilfælde være opmærksom på at du ved returnering af en brugt varer ikke er berettiget til en fuld refusion. Såfremt en brugt vare returneres vil LDData i henhold til gældende lov fastsætte varens værdiforringelse, og er således kun forpligtiget til at udbetale differencen mellem den oprindeligt betalte pris og den af LDData fastsatte værdiforringelse.
Det gør vores arbejde meget nemmere og fremmer dermed tilbagebetalingen hvis du på følgeseddelen angiver fakturanummer, eller du ligger en kopi af fakturaen i pakken.
Du er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på det hvis du alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vore kunder er det svært for os at vide hvor skal sætte ind for at forbedre vort sortiment eller service.
Ved fortrydelse af købet får du refunderet hele det fakturerede beløb, men minus eventuelle gebyrer. Forsendelses omkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden. Du skal ved returnering være opmærksom på at du som kunde bærer ansvaret for varen såfremt den beskadiges eller bortkommer i forbindelse med returneringen.
Der er ingen krav om at du skal returnere varerne i den originale emballage, men som det fremgår ovenfor bærer du ansvaret for varen ved returnering og vi anbefaler derfor at du, hvis du er i tvivl om du ønsker at beholde det købte, gemmer kasse og anden emballage. Vær desuden opmærksom på at der afhængigt af varetype kan være en betydelig værdiforringelse ved brud på f.eks. producentens forsegling eller manglende emballage.
Tilbagebetaling af dit tilgodehavende sker på samme måde som den er modtaget. Det vil sige at har du betalt via bankoverførsel, så laves en bankoverførsel. Du skal derfor oplyse om dit pengeinstituts navn og dit registrerings – og kontonummer. Har du betalt online med betalingskort vil dit tilgodehavende blive tilbageført via dette. Udbetaler dit tilgodehavende når vi har modtaget og kontrolleret den returnerede vare, samt fastslået en evt. værdiforringelse, og senest 5 arbejdsdage efter vi har modtaget varerne.